Translate

30 Kasım 2015 Pazartesi

KİTAP : Beyaz Zambaklar Ülkesinde


Merhaba dostlar :)

Dün akşam babamla D&R Store'u gezerken klasiklerin bulunduğu orta rafa yöneldim. Bir çok güzel kitapta iyi indirimler vardı. Tam bir sıra boyu Cumhuriyetin ilk romanları göz kamaştırıyordu. Derken kırmızı bantlı bir kitap dikkatimi çekti : Beyaz Zambaklar Ülkesinde. Kapağında  "Atatürk'ün okulların müfredatına konulmasını emrettiği  kitap" yazılı kırmızı bant, bir süredir okumak istediğim kitabın 'artık oku beni' diyen bir işaretiydi adeta.

Kitap, ilk kez Atatürk zamanında dilimize çevrilmiş. Atatürk bu kitaptan oldukça etkilenmiş, ve okuduktan sonra hemen tüm okulların müfredatına bu kitabın eklenmesini istemiş. Bu kitap yeni bir yaşam, yeni bir ülke yaratma konusunda eminim ki yol gösterici, motive edici, ilham verici bir eser. Bu nedenledir ki Atatürk de bir ülkeyi yeniden yapılandırırken hepimizin bu kitaptan dersler çıkaracağımızı düşünmüş olmalı. Öğrendiğim bir bilgi de, o dönemde, Beyaz Zambaklar Ülkesinde kitabının öğretmenler ve diğer eğitici kadroya ücretsiz dağıtıldığı.

Kitabın arka kapağında çok ilginç bulduğum bir bilgiyi de size alıntı yapmak isterim :

" 1960 yılında Türkiye'de Cemal Gürsel tarafından darbe yapıldı. Birkaç ay sonra Cumhuriyet gazetesi darbede yer alan subaylara, dünya görüşlerini ve eğitim seviyelerini öğrenme amaçlı bir anket yaptı. Ankette şöyle bir soru yer alıyordu : Okuduğunuz hangi kitap sizi en çok etkiledi ? Cevapların çoğu aynı kitabı işaret ediyordu : Beyaz Zambaklar Ülkesinde. "

Kitabın bir askeri darbeye ilham olduğu gibi bir anlam çıkarmak istemiyorum tabii ki bu alıntıdan. Yorum farkları her zaman olacaktır. Ama daha ilk sayfalarında, hatta önsözünde okuduğum bir cümle beni yukardaki alıntıdan tam da zıt bir yöne doğru sürükledi. Kitabın yazarı Grigoriy Petrov'un polis raporlarına geçen bir konuşmasındaki "Siz nasılsanız Rusya da öyle olacaktır. İşe önce kendinizden başlayın, binayı sonra inşaa edersiniz." sözlerinden bahsediyorum. Beni epey derinden etkiledi bu sözler.

Yazımı bitirdikten sonra kitabı büyük bir hevesle okumaya devam edeceğim. Ülkesini çok ama çok seven genç bir vatandaş olarak işe önce kendimden başlamalıyım. Ben nasılsam Türkiye de öyle olacaktır. Bu yüzden gayem, daha demokrat, adil, daha da dürüst, manen ve ilmen daha da zengin olabilmek. Bakalım bu kitap beni gayemde ne kadar ileri taşıyabilecek, şimdiden merak ediyorum.

Sevgiyle kalın..



* Ekleme : Babam bana hediye ettiği bu kitabın üzerine bir de not düşmüş ;

"Hayatı yeniden kurmanın bir devlet kurmak olduğunu anlatan eser. Kızıma, Ekim'e 29 Kasım 2015"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar