Translate

16 Ağustos 2016 Salı

Araçla Ege Turu -2 / Dikili ve Bademli Köyü

3 günün ardından Ayvalık'a 45 dk. mesafedeki Dikili'ye ulaştım.


Burda konaklama için Couchsurfing yaptım ve yine annemin duaları mıdır nedir bilemediğim bir şekilde çok güzel insanlara denk geldim.

Şunu peşinen söyleyim, Dikili'de güneş Ayvalık'takinden daha güzel batıyor.

Günbatımı Restoran var Dikili Sahilinde. Mutlaka gidip ahtapot speciallerinin yenilmesi ve egenin damak yakan mezeleri ile bir ziyafet çekilmesi gerek. Aynı zamanda ismiyle müsenma, harika gün batımını da izlemek mümkün.

Dikiliye gelmişken Bademli Köyü'ne uğramamak ağır pişmanlık yaratabilir. Herhalde koca Ege'nin en güzel durağıydı Bademli. Dikiliden takribi bir yarım saat mesafede.


Fotoğrafta gördüğünüz pek kimsenin bilmediği Aya Nikola Manastırı. O denizin ortasında gördüğünüz aynı zamanda muhteşem fotoğraflar veren kayanın üzerinde bir manastır varmış eskiden. Burası çok güzel fotoğraflar veren aynı zamanda çok iyi hissettiren bir nokta. Peki nasıl ulaşırsınız ?


Ben Bademli sahilde Tezer Kaptan ile tanıştım. Kendisinin ufak bir kayığı var. Numarası 05333249414 ama bilmediği numaraları açmadığı için öncesinde "Ekim aracılığı ile ulaştım" diye bir mesaj atmanızda fayda var. Ha, nerde kalmıştım Tezer abi ilkin benle pazarlığa tutuştu. 100 TL'den 50'ye indi kabul ettim ve yola çıktık. Gün sonunda sen öğrencisin üzülürüm diyerek benden 20 lira aldı. Bu sürede beni Kalem Ada'sı, Garip Ada'sı, Aya Nikola, yüzmek için muhteşem bir koy ve...


... bonus olarak şu fotoğrafta gördüğünüz gizli cennet ılıcasına götürdü. Bu ılıca antik bir yapı içerisinde yer alıyor. Karadan ulaşım olduğunu zannetmiyorum. Dışardan baksanız siz de zannetmezsiniz :) Havuzsa resmen fokurduyor. Ayaklarımı bile sokamadım. 


Turun görülmeye değer yerlerinden biri karşılıklı duran Kalem ve Garip adaları. Kalem adasını bir resort kapatmış, müşterisi değilseniz adım bile atılmıyor. Fakat Maldivleri aratmayan denizine Garip Adasında da girebilirsiniz. İkisi de aynı güzellikte. Birinde tesis var sadece. 


Bademli'de aynı zamanda şaşırtıcı güzellikte plajlar var. Ben şöyle bir Pisa Koyuna baktım, uzaktan muazzam görünse de kalabalık bir plaj. Daha rahatınıza düşkünseniz oralara girmeden direk sahile girip Barselona Plajını keşfedebilirsiniz. Ortam çok konforlu, deniz bir harika. 


Bademli'ye kadar gelmişken o koruk suyu içilecek elbette. Onu da içip tazelendikten sonra atından ineğine güzel hayvanlar eşliğinde yola devam edebilirsiniz ;)

Ege Turu yazı dizisi Foça ile devam edecek, öpüldünüz ... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar