Translate

20 Ağustos 2016 Cumartesi

Araçla Ege Turu -5 / Didim, Bodrum


Kuşadasından Didim çok yakın, eğer Bodrum istikametinde ilerliyorsunuz Didim kesinlikle sizi yoldan çıkartmalı. Ben darbe zamanı yollarda olduğum için ilerde konteyner polis çevirme noktaları ve bir çevirme görünüyor.


İlk Önce Apollon Tapınağı'nı görmeye gidiyorum. Tapınağı Müzekart ile gezmek mümkün. Arkada gördüğünüz yıkık duvarın altında bir kapı girişi var gördüyseniz. Ordan ilerleyip bir tünelden geçip tiyatro meydanına çıkılıyor. Muazzam bir yapı.


Tapınağın hemen karşısında hediyelik eşyacılar ve dinlenme yerleri bulunuyor. Ben bir davete icabet edip şu gördüğünüz sempatik lokantada biraz oturdum. Çay ikram ettiler. Çaya eşlik eden koyu bir muhabbet vardı, fotoğrafta gördüğünüz gülümseyen bey aynı zamanda Didim Eski Belediye Başkanı Mümin Kamacı. 10 yıldan fazla hizmet etmiş Didim'e. Onun da köşesinde bir fotoğrafını çekip sevgili Abdullah'ın eskortluğunda yollarda kayboluyorum :) Amaç nedir ? Tabii ki Didim'in şu altın gibi kumsalı olan Altınkum Plajına ulaşmak :)


Plajın girişinde artık ayda bir gözgöze gelmesem hemen özlediğim sevgili Poseidon'cuğumla bir süre bakışıyoruz. Sonra bana özel şöyle şık bir poz verir misin dost düşman tanrı görsün diyorum, sağolsun beni kırmıyor :) 


Sahiden altın  kum değil mi? Ege turundan önce Çeşme/Ilıca plaj anlamında favorimken ege turunda öyle güzel koylar sahiller plajlarla tanıştım ki gerçekten benim ülkem bir cennet. 
Ülkemin insanı da ayrı güzel. Şu tekerlekli sandalyenin sahibi olan insanlar şezlonglarını gönüllü olarak benle paylaştı, yiyecek içecek ikram ettiiler ve eşyalarıma da oturup ben deniz keyfi sürerken göz kulak oldular. Aynı plajı denizi zaten bulamazsın geçtim, ama aynı sıcakkanlılığı Miami'de bulabilir misin :)

Evet yüzdük, yedik, içtik derken yine yolcu yolunda gerek, gezinin son durağı Bodrum'a doğru kontağıu çalıştırdım ..

Bodrum deyince Kale. 


Ben size ufak trailer vercem ama süprizini çok bozmak istemiyorum. Yine müzekartla gezilebilecek Bodrum Kalesini kesinlikle ve kesinlikle görmenizi tavsiye ediyorum. Sadece Bodrum'un en güzel manzarasına sahip olmayacaksanız aynı zamanda muhteşem bir bahçe arasında dolanıp tüm ihtişamı ile bir kale müze gezmiş olacaksınız. 


Bunun dışında Bodrum'da deniz kıyısında restoranlar masa sandalye atmış durumda. Hatta ben gece oturduğum bir restoranda iki biradan sonra kendimi denize ettım ay ışığı altında gerçekten mükemmeldi. Genel olarak ayakları suya sokarak yemek içmek keyfi mümkün. 
Bunca senedir Bodrum Bodrum dendiği kadar var. Begonvilli beyaz kireçten evleri, deniz huzur, mis kokulu rüzgarı , sinirli sinirli insanları :)), kalesi, eğlence hayatı ile Bodrum tam bir yaz vaadediyor. 
Tekilacılar sokağı kalite açısından beklentimden düşük çıktı onu belirtmekte fayda var. Asmalı'dan daha iyi bir sokak bekliyordum ben. 

Bodrum'u o denli sevdim ki 2 gece asla yetmedi ve tatilimi uzatmaya karar verdim. Bodrum'daki bir arkadaşımla anlaşıp, kendisi bu işlerle meşgul, Gümbette bir otelde bu sefer sadece deniz güneş havuz olarak temiz , fresh ve kaygısız bir şekilde tatilimi noktalandırdım. Kaldığım motelden daha ucuza gelmesi de ayrıca bir travma oldu. Arkadaşın var, kullan di mi :) 

Siz de Bodrum'da daha ekonomik tatil düşünüyorsanız size de yardımcı olabilirim. Bana Bir Küçük Ekim Meselesi facebook sayfasından özel mesaj yoluyla ulaşmanız yeterli :) 

Bir Ege Turu toplamda 16 günde Ayvalık-Cunda-Dikili-Bademli-Foça-Sazlıca-İzmir-Alaçatı-Çeşme-Kuşadası-Didim-Bodrum-Gümbet rotası üzerinde böylelikle bitti. Malesef Marmaris ve Datça'ya vaktim enerjim yetmedi :/ Ama bundan sonra bu rotayı daha da geliştirerek her sene yapmayı planlıyorum :) 

Yarın bana yine yol var dostlar. Yolda yine görüşeceğiz , takipte kalın,  sevgiyle kalın , harika bir cumartesi geçirin, hepinizi çok seviyorum, öpücükler :*



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar