Translate

28 Aralık 2015 Pazartesi

Lades Menemen


Daha önce de Beyoğlu'nun Arka Sokakları yazımda bahsettiğim Lades Menemen bugünkü kahvaltı adresim oldu. Aslında son zamanlarda pek iştahım olmadığı için tatmak istediğim bir sürü ballı kaymaklı muhabbetlerden tadamayacaktım bile. Yine de midemdeki küçücük boşluğa, günün ilk lokmasını yerleştirmeden önce alakasız iki yer arasında gittim geldim. Biri taşındıktan sonra hiç uğramadığım ama lezzetini de özlediğim İnci Profiterol diğeriyse Beyoğlu'nda menemin adresi olarak bilinen Lades Menemendi. Adı kahvaltıysa ( her ne kadar saat 14:00'e geliyor da olsa ) sanı da Vedat Milor'un web sitesinde "İstanbul'daki en iyi iki kahvaltıcı"dan biri olarak gösterilmiş Lades Menemen olmalı diyerek kapısını çaldım mekanın :) 

Benim şansıma içerisi kahvehane gibiydi, sırf erkek, bir de futbol izliyorlar, dedim acaba haremlik selamlık mı oldu :)) Bir an için garsonla bakıştık. Hiç konuşmadan aramızda geçen dialogda ben "acaba mı" dedim. Kendisi bakışlarıyla "doğrudur , buyrun oturun" dedi :) Böylelikle anlaştık :))

Menü sade, fiyatlar düşük. Tam karşımda bir beyefendi tek başına doldurmuş sofrayı, öyle bir iştahla yiyor ki 20 dk izleyende iştah sorunu filan kalmaz. Peynirsiz bir kahvaltı, benim adıma, denizsiz bir kumsal filan olduğu için kendime bir beyaz peynirli menemen söylüyorum ve kendimi önüme gelcek mütevazi kahvaltı için hazırlıyorum. 


Bazı mekanlarda kendimi Anadolu'nun bir köyünde gibi hissettiren bu mütevazi ve doğal sunuma bu sadeliğe gerçekten bayılıyorum. Sanırım bazen fazla özcüyüm .. Bir küçük çay, dilimlenmemiş bir somun ekmek, alüminyum kap kacak.. İşte size eski İstanbul.. Yer yer erimemiş olan beyaz peynir kalıpları, sert kalmış domates parçaları bir kusur mu bilmiyorum lezzeti yerinde olan bu menemen için, ancak her gün yürüyüp geçtiğimiz yollar bizi seneleer seneleeeer öncesine götürecek nostaljik rüzgarların estiği kapılara çıkarıyor bizi. Yıllar, yüzyıllardır ayaktaki şehrimde artık biraz dönem havası hissetmeleri sevdiğimden böyle deneyimler hep içimi ısıtıyor benim. Şimdinin sivilce gibi patlak veren, birbirinin hemen aynı Karaköy mekanlarından ziyade biraz daha suni olmayan, bir ruhu olan, benim de kendi ruhumu besleyebileceğim atmosferler arıyorum güzel şehrimde, belki çoğunuz gibi. 

İyi olan bu defa midemi de fena beslemedim ekmeği bana bana hem de ;) 

Bi uğrayın derim. Harita için burayı tıklayabilirsiniz ;) 

Fiyatlar : 

Menemen çeşitleri : 7-11 TL 
Yumurta çeşitleri : 5-10 TL
Bal+Kaymak+Peynir+Zeytin : 14 TL
Bal-Kaymak : 7 TL
Çay : 1 TL 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar