Translate

12 Aralık 2015 Cumartesi

Bana Caz Yap : Monophonics

Ya da kendi tarzınla bana "Psychedelic Soul" yap da diyebilirim. Zira bugüne kadar dinlemediğim kadar iyi bir canlı performans dinledim. Adeta kayıt gibiydi. Sıfır detone, süper senkronizasyon, genel olarak harmonisi eşsiz bir performanstı.



Hadi sizi biraz öncesine götüreyim. Tam da sınavlar projeler derken ve güncel programları takip etmekten çok uzak da olsam, Garanti Caz Yeşili konserlerinin başladığı hep aklımın bir köşesini meşgul ediyor. Ama vakitsizlikten siteyi aç, programını yap, bileti al filan, pek mümkün olmadı. Öyle bir zaman bulabildiğimde de artık katılmak istediğim bir çok etkinlik için yerler tükenmişti.

Tam da ben hayıflanırken çok sürpriz ve spontane bir şekilde konser günü Monophonics konserine 2 kişilik bilet geçti elime :) Kaçırır mıyım ? Haftalardır ertelenip bugüne alınan Marketing dersim kusura bakmasın ama kendisini bu şahane adamlara karşı ekmiş bulundum :)


Öncelikle gitmeyenleriniz için Babylon'un Bomonti yerleşkesinden bahsetmek istiyorum. Ulaşım ve otopark olayınız zor arkadaşlar. O sebeple ben aracımı Ataköy'e parkedip metrobüs ile gittim. Ordan da taksi. Sonra Bomonti'nin muhteşem bira fabrikasındasınız. Dekorasyon harika, bahçede bile bir freshlik var. Kapıda çanta aramalarından ikişer kez geçiyorsunuz. İçeri girip sırasıyla konser grubuna ait ürünler alabilir, hemen bitişiğinde eşyalarınızı ücretsiz bir şekilde vestiyere verebilir, sonra da kasadan birer içecek alabilirsiniz. Şişe bira 15 TL .

Konser alanı yüksek tavanlı, geniş, havadar, sigara kokusuna maruz kalmamak çok güzel..

Bizi bir parçacık bekletmiş olsalar da Monophonics kelimenin tek anlamıyla muhteşemdi. Monophonics ile Garanti Caz Yeşili sayesinde tanışmış oldum zaten California'lı grubun İstanbul'a bu ilk gelişleriymiş. Konserin sonunda ilk kez geldik ama belli ki son kez olmayacak dediler :) Gel de sevinme :) Solistleri Kelly Finnigan piyanosuna ve sesine tüm ruhunu boşalttı. Öyle ki konser sonunda artık sağanak yağmurda kalmışcasına sırılsıklamdı gerçekten. Ben şuna inanıyorum : hayatta ne yaparsan yap, ister yemek ister müzik isterse baştan şehir yarat, bir işin içine ruhunu koymuyorsan o iş tırt. Hislerini karşıya geçirebilecek kadar yoğun yaşadığında ise bir sinerji oluşuyor. İşte o noktada paylaşabiliyoruz. Müziğin sadece melodisi, sözü değil yazarkenki ruhunu da anlatabiliyorsun o zaman. Kelly Finnigan bu konuda bir "bestie" dersem de hiç abartı olmayacak :)

Performansın dinamik olacağını okumuştum. Konser sırasında da çok kez "hakikaten dinamik" dedim. Müzikten öte, bir eğlence vardı. Kelly sürekli bir dinleyicisi ile etkileşim halindeydi. Grubun diğer elemanları da oldukça sempatik ve her biri ayrı ayrı tanıdık diğer kült grupların figürleri gibilerdi.

Performans bitip sahneden indikten sonra yeniden çıkıp, çıkış coverları Bang Bang'i söylemeleri muazzam, bununla da yetinmeyip istekleri kırmamak adına konseri bir ekstra şarkı daha uzatmaları bizim bu hazzı biraz daha depolamamıza olanak sağladı :))

Monophonics , yine gel, hep gel.

Bu arada hala bilet varken Blonde Redhead için Biletix'i yoklayabilirsiniz. Caz Yeşilinde kötü bir performans olacağını hiç düşünemedim. Selah Sue biletlerinin tükenmesine de baya bayaa içerliyorum hala. Dert ediyorum kendime. Ne demişler imamın dediğini yap yaptığını yapma, İstanbul onu yaşayınca güzel. Benim gibi son ana bırakmadan güzel etkinlikler için önceden yerinizi ayırtmaya dikkat edin.

Garanti Caz Yeşili iyilerden biri ;)

Not : etkinliğe dair bir kaç video ve fotoğraf görmek isterseniz şurayı da takip edin ;)


 ya 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar