Translate

1 Aralık 2015 Salı

Damaklarda Tadım Şımarıklığı : Doğacıyız Gourmet




Herkese selam :)

Sizleri bugün eşsiz bir damak ziyafetine götürüyorum. Bunu da 'tadım şımarıklığı' diye tanımladım sebebini açıklayacağım..

Cihangir'de Orhan Kemal Müzesi'ne çok yakın bir konumda bulunan Doğacıyız Gourmet , lezzet eksikliğini şatafatlı menülerle kapatmaya çalışan mekanlardan hemencek sıyrılıvermiş, sempatik ve şirin bir gurme dükkanı. Yalnız, büyük kitlelerce henüz keşfedilmediği için haftaiçi gitmeyi planlıyorsanız, size tavsiyem biraz öğlen saatlerini beklemeniz. Henüz açılmamış olabilirler. Haftasonları ise yer bulmak şimdiden zor gibi görünüyor.

Şirin mekan Kasatura Sokağa girdiğinizde rengarenk ahşap sandalyeleri ile karşılıyor sizi. İçeride sıcacık bir ortam var. Müşteriler bile birbiriyle bir etkileşim içerisinde. Benden önce evli ve çok sempatik bir çift oturmuşlardı. Servisleri geldiğinde gözbebeklerim resmen büyüdü. O küçük servis tabaklarının her birinin masaya yerleşmesi adeta saatler aldı gözümde. O denli çok çeşit var ki :) Ben de farklı lezzetlere bir deneyim olsun diye çalmıştım kapısını Doğacıyız Gourmet'nin. Midem de biraz rahatsızdı, dolayısıyla başta biraz tırstım. Hele de Antakya lezzetleri olduğunu bildiğim için bol baharat beni mahvedecek şimdi diye de içten içe endişelendim.

Derken daha önce pek sık görmediğim bir manzaraya daha şahit oldum. Çalışan beyefendi sundukları her ürünü benden önce oturmuş müşterilere teeek teeek teek açıkladı. Ne yediğini bilerek yemek önemli bir şey. Takıldığınız yerde yeniden sorabiliyorsunuz "bu neydi, bu ne" diye :)

Benden önceki müşterilere servisi tanıttıktan sonra beyefendi yanıma geldi, siparişinizi vermiş miydiniz diye sordu. Ben de aslında çok aç olmadığımı, rahatsız da olduğumu, o geniş sunumu tüketemeyeceğimi kendisine belirttim. Akabinde bana ve ihtiyacıma uygun bir sunum açmayı teklif ettiler, ben de nasıl isterseniz dedim. Öncelikle masaya zahter ve zeytinyağı geldi. Midem daha da yanar korkum ile nefsimin arasında kaldım ama aman canım zaten buraya yemeye gelmemiş miydim ? Acımadım hiç, önden gelen mükemmel lezzetli lavaşımı zahter ve zeytinyağı üzerinde şöööyle bir dalgalandırdım ve voooolaa....

Doğacıyız Gourmet'de herhangi bir ürün damağınıza ilk değdiği anda lezzet yolculuğunuz başlıyor ve siz istemedikçe de dur durak bilmiyor. Gelen her şey mi mükemmel, her şey mi büyüleyici bir lezzette olur. Peynirlerine bayıldım, öldüm, dirildim sonra. Domatesleri hiç tuzsuz ve yağsız yiyebildim ve hiç yadırgamadım. Salatalıklar uzun zamandır yemediğim kadar taze, sulu, gevrek ve lezzetliydi. Zeytinler... Ah o zeytinler... Zeytin salataları ve nar ekşili meze. Ah o mini-menemen... Hayatımda bir benzerini daha yemediğim yer fıstığı ezmesi de sonradan kendisinden öğrendiğime göre Afrika'da yaşayan bir doktor amcamız tarafından ordan getirtiliyormuş. Hiç bir katkı maddesi olmayan fıstık ezmesi, biraz pekmez hafif tahini andırıyor ama ikisinden de güçlü bir tadı var.

Sofrada beyaz vişne reçeli acımadan bitirdiğim ilk şey oldu. Biberli/katıklı ekmek diye adlandırdıkları koyu renkli, baharatlı lavaşın arasına tuzlu yoğurtu ve peyniri sürerken daha gelecek lezzeti bildiğim için sabırsızlanıyordum. Bir yandan büyük bir iştahla kahvaltımı yaparken, bir yandan da içerdeki sohbete eşlik ediyordum. Bu sırada mekanda isteyenler için doğal zeytinyağı, kekik, bazı günler şarküteri de satıldığını öğrendim. Ayrıca bu minik gurme dükkanında tavuklar da tamamiyle doğal, özgür özgür sere serpe dolanıp duran stressiz tavuklarmış. Zaten kayısı kıvamında yediğim yumurtanın tadı bugüne kadar yediğim bütün yumurtalardan daha farklıydı. Bir süre sonra online satışların da başlayacağı duyumunu aldım, benden çıtlatması ;)

O midesi aç olmayan ve rahatsız kız nerdeyse tüm sunumu silip süpürecekti. Ne yazık ki akşamın bu saatinde, gündüz bitiremediklerim için çok üzülüyorum. Bu geniş yelpazeli kahvaltının, yanında sınırsız çay ve yumurta ile bedeli ise benim için sadece 25 TL idi. Cihangir'de, bu lezzete, bu ücret. İnanılmaz.

Doğacıyız Gourmet'e gitmeden önce bayağı acıkın. Midenizde kocaman bir yer açın. Ben tekrar gitmek ve bu lezzeti tüm sevdiklerimle de paylaşmak için şimdiden sabırsızlanıyorum :))

(Beyaz Vişne Reçeli)

(Zahter-Zeytinyağı)



DOĞACIYIZ ORGANİK GOURMET ŞARKÜTERİ


Tel


:


0212 243 81 90
GSM:
0532 177 11 18
E-Posta:
info@dogaciyiz.com
Adres:
Kılıçali Paşa Mah. Kasatura Sok. No:16/A Cihangir-Beyoğlu / İSTANBUL













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar