Translate

22 Aralık 2015 Salı

İyi Roman Meditasyondur : Fatih - Harbiye

Sınavlardı, sunumlardı derken kendimi bir romanla ödüllendirmek istedim. Roman okumak istedim, çünkü sınavlarım ha başladı ha başlayacakken beni yormayacak, hazır kurgulanmış, büyük bir titizlikle yan yana örülmüş cümleleri sadece keyifle tüketmek istedim. Fakat öyle yeni nesil saçma sapan güllü dikenli buram buram ucuz aşklı ve özellikle popüler akımın birer aksesuarı haline gelmiş kitapları elimde taşımayı sevmediğim için en iyilerden olsun dedim ve yeniden Peyami Safa'ya başvurdum. Üstelik Fatih-Harbiye okuyucularına "master piece" bir deneyim sunuyor, çünkü roman Safa'nın ustalık eseri olmasıyla biliniyor. Kitap artık yabancıladığımız eski kelimeler içeriyorsa da, paylaştığım basımın ( Ötüken Yayınları ) en arka sayfalarında yer alan "kelimeler" kısmı, bu dezavantajı kelime dağarcığınızı genişletme imkanıyla bir avantaja da dönüştürebilir. 

Artık yabancıladığımız kelimeler demişken, zaten Peyami Safa bu romanında Tanzimattan 20. yy ortalarına uzanmakta olan batılılaşma furyasının hayatları nasıl etkilediğini güzel dizayn edilmiş bir döngü içerisinde kucaklamış. 

Okuması kolay, akıcı, keyifli, ince ama kaliteli bu romanla haftanıza nostaljik bir tat katabilirsiniz ;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar