Translate

29 Aralık 2015 Salı

Yunus Nadi Ödüllü Bir Livaneli Romanı

Daha önce de belirttiğim gibi sınavlara hazırlanırken kitap tercihlerimi soğuk kış günlerinde bir sıcak salep yudumu gibi içinizi ısıtacak romanlardan yana çevirdim. Fatih-Harbiye -ki kendisi aynı zamanda 100 temel eserden biri elimde hemencik sayfalarını tüketince Zülfü Livaneli'nin yazımı çeyrek asır süren romanı Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm isimli romanına başladım.

Zülfü Livaneli kitaplarını oldum olası beğenmişimdir. İlk olarak olarak Son Ada ile tanışmıştım. Sonrası hep beklentiyi yükselterek devam etti. Sadece en son kitabı Konstantiniyye Oteli beklentilerimin altında kaldı diyebilirim. Fakat "Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm" Livaneli'nin eski bir eseri olduğu için yaratıcılığının henüz kıskaca uğramadığı bir dönemde kaleme alındığı tahmin edilebilir. Beklentiyi yükselten bir ayrıntı ise  Türk Edebiyat Tarihinin kralı olarak nitelendirdiğim Yaşar Kemal şuan okuduğum Bir Kedi, Bir Adam, Bir Ölüm romanını "gerçek bir şaheser" olarak nitelendirmiş :)


Benim elimdeki 2015 tarihli, Doğan Kitabevi 48. basımında yazarın güncellenmiş önyazısı, kitabın tarihi hakkında bilgi veriyor. Bu bilgilerden anlıyorsunuz ki sonradan kitap üzerinde bir hayli oynama  olmuş ve ekleme yapılmış. Bize sadece bir usta titizliliğiyle yazılmamış adeta ince ince dokunmuş , bir çok defa da gözden geçirilmiş , (ustanın deyimiyle) bu şaheseri okuyup damağımızda bıraktığı tadın keyfini sürmek kalıyor :) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar