Translate

25 Ocak 2016 Pazartesi

Kars'a Yolculuk 1 - Doğu Ekspresi Notları

-Neee, Kars mı ?
-Ne yapacaksın ki orda?
-Nasıl gideceksin tek başına?
-Soğuk değil mi?
-Tehlikeli değil mi? Bomba momba olmasın..
-En az 24 saat trende sıkılmayacak mısın?
Olmaz, olmaz, bir şey olmaz.. Siz, bu size endişeden duvarlar örmek için birleşen seslere kulak vermedikçe ilerde gülerek anlatacağınız anılarınız olur en fazla. Ben de öyle olsun diye ansızın verdiğim bir kararla organizasyonu yaptım. İstanbul'dan Ankara'ya, Ankara Esenboğa Havalimanından Ankara Tren Garına, ordan da Doğu Ekspresi'ne atlayıp Kars'a doğru masalsı bir manzara ile yol alacaktım. Karların ışıltısı arasında seyahat ederken ortalık daha da parıltılı olsun ve tren seyahati kendi tadıyla daha bir demlesin diye dolunayı bile hesaba kattım. Şuan size bu satırları Ankara-Kayseri yolu üzerinde kocaman parlak bir ay eşliğinde yazıyorum.
Öncelikle kısa bilgiler vermek isterim,
İstanbuldan Esenboğa'ya indikten sonra bagajınızı alıp karşınızda kalan kapıdan çıktığınızda Belko Air (Havaş gibi bir hizmet) araçlarına binerek 8 TL karşılığında son durak olan Garın önünde inebiliyorsunuz. Otobüs çok dolandırıyor yalnız , 45 dk - 1 saat diye öngördükleri süre trafikti, AŞTİ'ye gir-çıktı derken iyiden iyiye uzuyor. Alternatif olarak Ankamall durağında inip yürüyebilirsiniz ya da bir taksiye binebilirsiniz.
Ankara Tren Garında yemek yemek için çok konforlu ortamlar yok, içerisi genel olarak serin. Girişte sağda ve solda iki adet minik büfe var su çikolata filan alınabilecek. ayrıca tesbih saat gibi şeyler de satılıyor. Sağa dönüp devam ettiğinizde berberin olduğu bölüme ilerlerken emanet dolapları var ve umumi tuvaletler ücretli, telefonunuzu şarj edebileceğiniz bir priz de yok sadece 1 tl karşılığı telefonunuzu şarj eden bir makine var girişte. Tüm bu sebeplerden ben bari konforlu olayım 2 saat diye gara yüzünüzü verdiğinizde sağda kalan Kule Restoran'a gitmeyi tercih ettim. Asansörle çıkıyorsunuz. Asansörden inince hemen soldaki temiz ve ücretsiz tuvaletleri kullanabilirsiniz. Sonrasında ister restoranın lobi kısmında, ki burda priz ve rahat koltuklar var, isterseniz de tarihi restoranında lezzetli yemeklerinden tadarak zamanınızı değerlendirebilirsiniz. Restoran çalışanı çok iyi niyetli, yardımsever insanlar. Beni sırt çantalı filan görünce bir çorba ısmarlamak istediler en azından, ben bir çay ile yetindim. O zaman toktum ama şimdi, yola çıktıktan saatler sonra, bir pişmanlık bünyeye sirayet etmedi değil :) Doğu Ekspresinde özelleştirme ile ilgili yeni kararlardan ötürü yemekli vagon bir süre hizmet vermiyor. O sebeple yanınıza yiyecek, su stoklamanızda fayda var. Kettle da alırsanız sürekli sıcak çayınız hazır bulunur.
İki yataklı kompartıman bileti 101.5 TL, bu fiyatı ödediğinizde oda size tahsis olmuş oluyor. Oda size verdikleri minik bir anahtar sayesinde (eskisinden farklı olarak) içeriden ve dışarıdan kilitlenebiliyor.
Çantanızı koyacağınız bir raf, yüz yıkamak için temiz aynalı bir köşe lavabosu, keten terlikler, buzdolabı, mini dolap ve masanız var. Odada toplam 2 tane priz var. Biri koltuğun yanında, diğeri lavabonun üstünde. Eğer Kettle getirmeyi düşünüyorsanız kablosunun uzamasına dikkat edin, aksi takdirde Kettle'ı alt koltuğa koymanız gerekecek. Her ne kadar TCDD size terlik , havlu, sabun verse de, benim gibi çok titiz olanlar yanına bir kutu ıslak mendil (masayı kapıyı duvarı dolapları kullanmadan önce şöyle bi temiz silmekte fayda var), havlu kağıt ya da yüz havlusu, peçete ve trende rahat dolaşacağı bir pabuç alabilir. Bu ayakkabı bence tek kullanımlık bile olabilir. Çünkü inanın kendi ayakkabım ile o tuvalete gitmek istemedim. ( Tuvaletler alaturka ). E keten terliklerle de girilmez. Vagonlarda normalde 2 adet tuvalet var ama son vagonun kondüktörü Abdurrahman abi kokuyor diye benden tarafta olan tuvaleti kilitlemiş, diğer vagonlardan insanlar geliyor ve çok koku yapıyor diye, zira tuvalet kendi odasının hemen bitişiği. Ama tuvaleti kendine kapamadığından emin değilim zira az evvel buram buram bir tuvalet kokusu odama doldu. Yolculuğun sonlarına doğru ne olur durum tahmin edemiyorum :/
Yolculuk boyunca ilk 4 saat internet ile ilgili bir sıkıntı olmuyor , ancak daha Kayseri'ye varmadan internet bir gidip bir gelmeye başlıyor. Hatlara göre değişiklik gösterebilir tabii, benim Turkcell hattım bazen çekmiyor. Ancak Kayseri'de yeniden temiz bir çekim sağlıyor telefon ve internet.
 7 saatin sonunda tren Kayseri'ye henüz ulaşıyoruz. Bu arada benim yola çıkmadan önce çok merak ettiğim bir soru vardı, acaba interrail gibi bu güzergahda da istediğimiz durakta in bin yapabiliyor muyduk? Malesef bu sorunun cevabı : hayır. Zaten tren istasyonlarda uzun durmuyor. 5'er dakika filan duraklıyor.
Fotoğraftan da anladığınız gibi tren genelde çok sıcak oluyor, cam bile açabilirsiniz. Ancak kompartımanın dışına çıktığınızda kar soğuğu vuruyor. Ayrıca genel olarak sıcak olsa da ara ara serinlemiyor da değil.
Şimdi biraz uyku vakti, sabaha karşı bizi çok güzel manzaraların beklediğini duymuştum. O manzaralarda buluşmak üzere :*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar