Translate

26 Ocak 2016 Salı

Kars'a Yolculuk 2 - Doğu Ekspresi Notları

Gece fazla uyuyamadım, alışık olmayanlar için trenin durması kalkması, her biri sizi uyandıracak bir sarsıntı. Halbuki vakitlice uyuyup sabah manzarasını yakalamayı planlıyordum. Gece bir iki saatlik dolunay manzaralı bir uykusuzluktan sonra gece 4:00 sularında tatlı uykuma daldım. Bir de horoz meselesi var tabii.. Her şey sabah 6:00 gibi horoz sesiyle uyanmamla başladı. Çok değil 1-2 saat daha uyuyablseydim huzurlu bir şekilde gözlerimi açıp yüzümü yıkadıktan sonra manzaranın keyfini sürcektim. Lakin personel odasında digital bir horoz istikrarlı bir monotonlukta ötmekteydi. 3G'im gücüne sığınarak müziklerle kamufle edip uykuma dönmeye çalıştıysam da geçtiğimiz tüneller, internetin parçalı kopuklu oluşu beni horoz sesine mahkum bırakıyordu. Kondüktör Abdurrahman abi (hemen yan odam olur kendisi) sağ olsun duymuyor alarmını ve tamı tamına 1.5 saat hiç durmaksızın u-uuuu-u uu-uuuu-u u-uuuu-u seslerine maruz kalıyorum. Her bir saç telim ayrı sinir küpü. Çıktım kapısını çaldım, yumrukladım, kırmaya teşebbüs bile ettim :) ne oluyorsa oluyor 1,5 saatin sonunda ya horoz susuyor, ya da benim beynim kendini korumak için o sesi duymamaya başlıyor ve sızıyorum :))


Uyuyuş o uyuyuş. Yalnız trenin sarsıntılarında ara sıra gözümü açtığımda öyle bir manzaralarda buluyorum ki kendimi, akıl hayal ermez, insanın nutku tutuluyor. Bir kristal mükemmellik, bembeyaz dağlar, donmuş nehirler, masalsı köprüler... Ne yazık ki tam olarak kendimde olmadığım için fotoğraflayamadım. Zaten trenin camları ardından fotoğraf çekmek zorlaşıyor. Üstten açılan daracık pencereden dışarı da telefonumu çıkarmaya korkuyorum, sarsıntılar öyle büyük ki tak diye elimden gidiverir vallahi..
Yine de bir iki fotoğraf çekmemezlik de yapmadım :) Amatörce çekildi, idare edeceğiz :)


Fotoğraf demişken, eğer siz de kondüktör Abdurrahman abiye denk gelirseniz, her daim kapınız çalar, sıcak çay ikramınız olur. Sanırım THY Yataklı ve kuşetli kondüktörleri genel olarak böyle sıcakkanlı ve paylaşımcı kişilikler :) Ancak Abdurrahman abi bir de fotoğrafçı çıkmasın mı :D Sürekli bir pozlar verdirmeler, yolcuların fotoğraflarını çekmeler :) Bizim derme çatma telefonlarla bu kadar oldu kim bilir profesyonel aletlerle ne işler çıkaracak :D


Size şuan bu satırları Erzurum-Kars yolu üzerinden yazıyorum. Erzurum'dan sonra internet yine canavar gibi çalışıyor. Arka tuvaletimiz hala temiz denebilir. Önde olup Abdurrahman abinin kilitlediği tuvalet meğer alafrangaymış bu arada, aynı şekilde duş da varmış, ancak suyun bu zamanlarda donduğunu hesaba katmak gerek, ve kare çevirmeli anahtarların kondüktörler elinde olduğunu :)) Tuvalet kağıtları azalmış, yenileniyor mu takip edemedim, ancak yanınızda bir adet taşımak fena fikir değil. Yolculuğun bitmesine normal şartlarda 3 saat kaldı, yol nasıl geçti şahsen ben hiç anlamadım. Teknolojinin gelişmesi ile uzun tren yolculukları sıkıcı olmaktan kurtulmuş durumda, eskiye nazaran. Yine de dilerseniz filminizi özellikle de müziğinizi hazır edebilirsiniz. Ben yanıma öyküler yazmak için kağıtlar kalemler aldım, okumak için kitaplar, ama nedense sallantıda pek bir şey okuyamadım başım filan döndü. Yazmak eylemine de girişmedim o yüzden. Örtülü kuşetlililer belki öyle ama yataklı kompartımanlar bir sabit masa konforu sağlamıyor. Yine de siz sallantıdan rahatsız olmayacaksanız, ayarladığınız düşük ışık ile kompartımanınızda manzaraya karşı kitap okuyarak sızıp kalmak ömrünüz boyu unutmayacağınız bir anı olarak beyninize eminim kaydolcaktır.
Yol boyu dışarda tilkidir, kurttur, domuzdur, hayvan görmek için çabaladım ama bir iki istasyonda gördüğüm kuşlar dışında bir hayvan görebilmiş değilim. Yine de abdurrahman abi Sivas'ın kangallarının garda tehlikeli olduğunu söylüyor. Kış tabii açlar kuzularım, o da biraz tehlike yaratıyor. Köpek tutup sizi yemeye kalkışmayacaktır elbet, ama korkarsanız onlar korku ile saldırı hormonunu ayırt edemediği için belki sıkıntı doğabilir.
Bu arada Ankara'dan Doğu Ekspresi'ne binmek hoş, konforlu, ama eğer benim gibi İstanbul'dan uçakla trene gelecekseniz, nasılsa akşamları manzara görülmediği için, saatini yakalayabilirseniz Sivas'tan filan trene dahil olabilirsiniz. Tabii yapmışken en az 24 saattir Doğu Ekspresinin hakkı, onu da belirtmekte fayda var. Yine de akşam uyurken benim gibi zorluk çekeceklere bu bilgiyi vermek boynumun borcu.


Saat 16:42, tren Kurbançayırı'ndan son istikamet Kars'a doğru hareket ederken hava hızlıca kararıyor. Kayseri'den beri dışarısını bembeyaz bir örtü kaplı olsa da 3-5 dk içerisinde etrafa akşamın karanlığı çöküyor. Ve ben trenin son 2 saatinde farkediyorum ki TCDD sizin için mini buzdolaplarına çikolata, çubuk kraker, minik bir su ve meyvesuyu koymuş. Benim o kadarlık çıkınım olduğu için hiç ilgimi çekmiyor, Abdurrahman abi garibanın birine veririz dedi daha mutlu oldum :)
Bu arada konaklama konusunu merak ediyor olabilirsiniz.Ben bu konuda couchsurfingden yararlandım. Popüler tercihlerden biri de öğretmenevi. Fiyatı siviller için sitesinde 37 TL diye görünse de güncel olarak 60 TL , bu fiyata merkezde otel de bulmanız mümkün araştırdığınızda. Hatta merkezde 35-40 TL gibi ücretlere de otel bulmanız mümkün ancak o otellerde kalır mısınız bilmiyorum. Bir diğer alternatif de şu olabilir, tren zaten Sarıkamış'tan geçiyor, ekonominizi zorlamayacaksa ya da couchsurfing gibi bir siteden yararlanıp kalacak yer bulabilirseniz Sarıkamış'ta inip sabah doya doya kayak keyfi yaşar, sonra merkeze geçebilirsiniz. Ancak unutmayın ki Sarıkamış geceleri bir parçacık sıkıcı olabilir. Kendi önlemlerinizi almanızda fayda var. Sarıkamış tren istasyonundan bir araçla kayak merkezlerine bir kaç dakikada geçmek mümkünmüş, kesin bilgiyi gittiğimde vereceğim. Kars tren garı da merkeze çok yakın, ancak bavulunuzu sürümeniz filan gerekirse, ve bunu engelleyecek bir kar mevcutsa bir taksi tutabilirsiniz ki Abdurrahman abi 7-8 TL tutar dedi.
Saat 16:52 ve dışarısı zifiri karanlık oldu gerçekten de, eğer Ani-Çıldır yapacaksanız sabah çok erken saatlerde hareket etmekte fayda var. Gezinizi 08:00- 16:00 saatleri arasına sığdırabilirseniz sizin için en iyisi olacaktır.

Doğu Ekspresinde yanına almanız gerekenler :
1- rahat bir üst baş (kimi zaman çok sıcak bazen de serin olcak unutmayın)
2- titizseniz tuvalete filan gitmek için bir çift ayakkabı
3- yastık kılıflarının bazısı rahatsız edici olabilir, dileyenler bir yastık kılıfı alabilir
4- ıslak mendik- peçete
5- mutlaka su, dilerseniz kettle, çay, kahve ve bilimum çıkın (unutmayın restoran ihale sebebiyle öngörüldüğü üzere en az 6 ay hizmet vermeyecek)
(bir not : adi kettle'lar sigortayı attırdığından kullanmanıza izin verilmeyebilir)
6- dileyenler yanına alkol alabilir
7- iki kişiden fazla olup elektronik cihazlar kullanacaksınız priz çoğaltıcı
8- sesten rahatsız olacaksınız kulak tıkacı, kulaklık
9- sizi oyalayacak kitap, defter, film, müzik, bilgisayar gibi birşeyler
10- el kremi ve dudak nemlendiricisini de kesinlikle tavsiye ediyorum
11- sadece atıştırmalık alırsanız bir süre sonra bayabilir. Buzdolabı olduğunu hesaba katıp peynir zeytin yumurta bile alabilirsiniz.
12- poşet her zaman alakasız bir sürü şey için lazım olabiliyor.

genel olarak en titizleriniz için bile bunlar yeterli olacaktır.
Yolculuğun bitmesine takribi olarak 1-1,5 saat kaldı. Umarım Doğu Ekspresi ile ilgili aklınızda hiç bir soru kalmamıştır. Bu bir buçuk saat içerisinde aktarmam gereken bir bilgi olursa yazıyı gerekli eklemeleri yaparak güncelleyeceğimden emin olabilirsiniz. Kars deneyimi hakkında geriye kalanları da sıcak sıcak aktaracağım. Takipte kalın ;)

**Güncelleme : önümüzdeki rayda bir yük treni dün geceden beri arızalı kaldığı için trenimiz rötar yaptı ve 18:30 yerine 20:27'de Kars Garına ulaştık. Siz de rötarlarla karşılaşabileceğinizi hesap edin derim. Ayrıca kompartıman komşularım Arzu ve Haluk abiye Doğu ekspresine dair yorumlarını sorduğumda bir iki fikir de onlardan çıktı. Yere tek kullanımlık bir kilim alınabileceğini ve tren sarsıntıları ile masalardan objelerin kaymasını engellemek için bir parça "kaydırmaz" alınması gerektiğini belirttiler. Ben mantıklı buldum.

Gecenin bu saati beni çok güzel ağırlayan arkadaşım Emrah'ın bana tahsis ettiği konforlu ve şirin evinden sizlere söylemek isterim ki ömrünüzde bir kere olsun Doğu Ekspresi mutlaka yapın, ve benim aksime gündüz saatleri uyanık olmaya ve manzaranın doyumuna varmaya özen gösterim :*



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar