Translate

19 Ağustos 2016 Cuma

Araçla Ege Turu -4 / İzmir, Kuşadası

Foça'dan sabahın erken saatlerinde ayrılıyorum. İstikamet İzmir. Ortam artık bi nebze tatsız. Tatsız şeyler oldu çünkü ülkede. Çok enteresan yollardan geçerek İzmir'e ulaştım öncelikle beni saati çalınan İzmir Saat Kulesi ve çöple dolu sokaklar karşıladı. Ancak böyle hatırlamak istemediğim için o fotoğrafı paylaşmayacağım. Hedefim şu manzara çünkü :


Herkes bilmese de Ilıca Plajının ucundaki Yıldız Burnu aynı zamanda doğal bir ılıca barındırıyor. Görmüş olduğunuz kısım taşlarla çevrili ve sıcak su. Taşları aştığınızdaysa egenin serin sularına kavuşuyorsunuz. 


Anladığınız üzre İzmir'e geçer geçmez kendimi Çeşme'ye attım. Çeşme, tatil olarak hep tercih etmek isteyeceğim bir yer. Bayılıyorum. Bu sene Çeşme'nin özellikle Alaçatı'nın benim için bir başka anlamı daha vardı tabii. Hayatımda ilk kez Survivor izledim :) O da nasıl oldu, Konya'da kuzenimin evinde TV açıktı ve Survivor2016'nın ilk yayınıydı. Bir adam var Allahım o ne hoşluk güzelliktir. Serkay. Serkay Tütüncü. Sadece beni değil herkesi etkilemiş olacak ki, ve de bunu performansıyla destekledi ki yarı final koltuğuna kadar oturdu Sekomuz. Kendisi Alaçatı'lı ve ben bu yukarda gördüğünüz surf okuluna sırf onu görebilmek için gittim. Göremedim :/ Geç kaldım. Hayal kırıklığı ile Alaçatı'ya dondurmaya doğru yönelirken o binlerce kişinin arasında sevgilisini eline takmış geçti önümden. 2 kere hem de. O nasıl bir yakışıklılık ne endam ne güzelliktir. Dostlar başına deyip geçelim. 


Alaçatı'ya mutlaka gidip arka sokaklarına kadar ilerleyin. Tam bitti derken sizi yine süprizlere ağırlayan sokaklar bulacaksınız. 


Özellikle antikacılarla bezenmiş arnavut taşlarından hiç ayrılmak istemeyeceksiniz. Alaçatı geçen seneden beri sempatikliğini tam gaz koruyor yalnız geçen sene Mayıs'ta gittiğim yeri bu sene Temmuz'da gördüğümde kalabalık açısından şok oldum. Sokaklarda resmen yürünmüyor. Burda çok güzel mekanlar var tavsiyem foursquare arama motorunu kullanarak ve yorumları okuyarak burda damaklara bir şenlik vermeniz. 

Çeşme, Alaçatı biraz da İzmir sokakları dedikten sonra rotamı Kuşadası'na doğru çevirdim. 

Kuşadası benim için aynı zamanda teyzeciğimi ziyarete dönüştü. Yalnız orda da süprizli yerler yok mu, var. Öncelikle Kadınlar Plajı çok meşhur. Temiz güzel bir plaj. Etrafındaki yemek içmek alternatifleri diğer yerlere göre bir tık tuzlu. Ancak bu civarda konaklamaların gecelik 40 TL'ye kadar düşmüş olduğunu düşünürsek yemeğin çok cep yakacağını sanmıyorum. Güzel bir sahili var merkezde. Akşam denize karşı oturup sohbet etmek çok keyifli. Ancak benim bayıldığım 2 yerden özellikle bahsetmek isterim. İlki domuzlarla akraba olma imkanı tanıyan Milli Park. 

Zeus Mağarası 


Milli parka gelmeden hemen önünde Zeus Mağarası var girişi ücretsiz. Fotoğrafını çekememiş olsak da ilginç bir yer. Mağara bir yerden denize bağlanıyor. İçerde insanlar yüzüyor ama benim ayağımı sokamadığım kadar soğuk bir suyu vardı. Mağara bir yerden denize bağlanıyor değişik tünelleri mevcut ancak dalgıçlar bu yeri bir kaç kez dalış yaparak bulamamışlar. Çok hoş bir yer, kesinlikle uğranması gerek. 

Milli Park


Milli Park ise en vahşisi insandan oluşan farklı hayvan türlerini demokratik bir şekilde bir arada barındıran, değişik zevklere uygun çözümler sunan koylara sahip cici mi cici bir parkımız, gözümüz. Hem taş hem kumsal plajları var. Tercihinize kalmış. Giriş ücretli. Araç ücretinde kişi sayısına bakılmadığı için kapı girişinden 10 metre ötede bi sürü otostopçu görmek mümkün. 
Belli bir saatten sonra kıyıya karpuz yemeye filan domuzlar iniyor. Seviyim dedim ama yemedi, çok sıcakkanlı olduklarını söyleyemeyeceğim. Seviyeli bir birliktelik yaşadık, orda kaldı. İkimiz de limitlerimizi koruduk.

Kuşadasında teyze saadetinde geçen bir kaç sıcacık huzur dolu günün ardından rotayı Didim'e çevirdim. Burda sadece bir kaç saat kalıcam. Sonra Bodrum'a gidicem. Hepsini anlatıcam. Zaten acelem var, çünkü yazıcak şeyler de birikti bir yandan. Didim ve Bodrum'u da sizle buluşturduktan sonra Zeytinli Rock Festivalini, Edirneyi, Bozcaada ve Assos'u yazıcam size. 

Öpüldünüz :*

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar