Translate

10 Ağustos 2016 Çarşamba

Araçla Ege Turu -1 / Ayvalık.

Herkese uzun bir aradan sonra yeniden merhaba,
Biliyorum biliyorum.. Teknik bir arızadan ötürü arayı bu kadar uzun tuttum. Konuyu özet geçecek olursam yanıma bilgisayarımı da aldığım için tur boyunca araç bagajında ısınıp duran bilgisayarımın ana kartı yandı. Dolayısı ile tüm verilerimi kaybetmiştim. Üzdü tabi, ancak öyle sevimli bir hayali gerçekleştirmiştim ki, insan ağız tadıyla da üzülemiyor..
..
şimdi gelelim fasülyenin faydalarına;
...
Yaz günleri sıcağı bastırmaya başlamış, Ramazan Bayramı tatilcileri memleketin tüm limanları işgal etmişti ve hatta, o da nesi, birkaç saat daha beklersem hepsi İstanbul'a geri akın edeceklerdi.

Anlayacağınız her şey trafikten kaçmaya çalışmakla başladı ve ben rotamı çizmiştim.
Trafiğe kalma korkusuyla da tam 11 Temmuz 2016 sabahı 03:00 suları (bayram bitişi) yola çıkarak Osmangazi Köprüsünden bedava geçiş süprizi ile karşılaşmış oldum. Vurdum yola anlayacağın. İstikamet Ayvalık. Direksiyon başında günün ağarışını izlerken, hele ki "güneye giderken" eşliğinde iyice bir keyiflendim doğrusu. Köprüyü geçince sağda etleri damak ağlatan Köfteci Yusuf'da da kahvaltı molası verildi. Oh. Tatile daha bir hazırız. Yola tam gaz devam, derken göründü Ayvalık. Hemen kendimi kızgın arabadan kızgın kumlara attım. Serin su biraz bekleyecek :) 

AYVALIK

Kumsalın kokusunu içime doldurup otel arama aşamasına geçtim. Sarımsaklı Plajı hizasında onlarca otelden biri mutlaka bütçelere uyacaktır. Burda kalmak avantajlı, sahil ayağın altında, akşam gezmesi bir duş mesafede filan. O yüzden ben burda konaklamayı tercih ettim. Gitmeden önce otopark problemini çok dert etmiştim, internette o kadar abartı haber var ki.. Afakanlar bastı filan ama bir şekilde o arabayı bir yere bırakıyorsun, dert etme, tatile odaklan ;) Ha ben yunan adalarına yüzücem şnorkelim bagajda diyorsan tak koluna şnorkeli hemen terk et arabayı toplu taşımaya karış derim. Çünkü. Duyumlarıma göre liman kıyısında otopark ayrı bir sektöre dönüşmüş durumda. 
Bu ayak izinin yanında benimki de var :p
Ayvalık büyüleyici bir günbatımı manzarasına da ev sahipliği yapıyor tabii ki. Şeytansofrası yine otopark sıkıntısı yaşayabileceğin noktalardan beri. Şimdi burda biraz aşağıda boş bulduğun yere park edip yukarı tırmanabilir veya tatlı diline güvenebilirsin. Ben ikinciyi tercih ettim ;) Yanlışlıkla (vurmayın) otopark çıkışından girip 5 TL karşılığı aracı parkettim. Geriye doyumsuz bir seyir kalması gerekiyordu.
Şu manzara uğruna fırça yediğimi bilirim :) Bir cafe'den izliyorsun gün batımını. Yalnız, herkes ayakta çekim yaptığı için kim cafe müşterisi/değil belli etmeyen bir mücadele ortamı çıkıyor. Bizim de plan günü batırıp oturup aynı yerde fakir karnımızı doyurucaz. Derken öküz ırkından bir garson "çekülsenizeeeğ, burda müşterilerin hakkını yiyösunğzz" diye bağırdı. O an istifimi bozmadan müşterilerin görüş açısını açarak ve geriyer çekilerek gün batımının tadını çıkardım. Sonra garson geçerken durdurdum dedim "dostum, üslubun çok yanlış onu bir ara bi düzelt haklıyken haksız konuma düşersin, çok ayıp, hayvAN MISINNN" diye kıvamlı bir yükselişle garsona yüklendim. Adam şok bana suratıma manasız boş bakışlar atıyor. Arkadaşlarım uyardı ben alakasız bir garsona yükselmişim. "ben değilim ablaaa o yaa" filan dedi hızımı alamadım O ZAMAN ARKADAŞINA BU DEDİKLERİMİ SOOOLEĞĞ" diyerek gülerek akşamı batırdık :D 
...
İstikamet bu sefer Cunda 
...
Cunda, Ayvalık'a gelmişken görülmezse ağlayacak olan cici bir ada. Biz akşam gittik, biraz trip attı. Raincheck'im var Cunda'yla. Mutlaka kendisine daha fazla zaman ayıracağım yakın bir zamanda. Caddelerinde kaybolmak şart. Rakı Balık Ayvalık mottosuyla şu fotoğraflardan çekmek de şart tabii :)) 
 
Bu sofra sizi kesmezse hemen sahilde önünde uzun bir kuyruk olan meşhur bir lokmacı göreceksiniz. Büyük tabak 10 TL küçük tabak 5 TL, yani fiyatlar oldukça makul lokmalar da nasıl desem lokma gibi :) Mutlaka dene. Ha, bu arada otopark işini de bir ilkokul otoparkıyla çözdük. 

Tüm turu bi kerede anlatırsam sıkılırsın. O yüzden 7. sezonda buluşmak üzere :p 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Çok Okunanlar