Translate

5 Nisan 2016 Salı

Hey Partner, Do You Believe We Can Do This ?

Yes, partner. I believe we all can do this ! 




Yeni ve çok cici bir film önerisi ile yine karşınızdayım :))

Rahatlıkla, Little Boy'un son zamanlarda izlediğim en iyi filmler arasında yer aldığını söyleyebilirim. Bu filmle içinizdeki çocuğu bulacak, hatırlayacaksınız. Ben filmi izlerken Küçük Prens'i okurken aldığım hazzı aldım diyebilirim.

Öncelikle sizi bilmem ama ben bazen sıcacık renklere sahnelere sahip ışıklı aydınlık filmler izlemek istiyorum. İzleyince içim ısınsın, sadece zaman geçmesin aynı zamanda içimdeki duyguları da keşfe çıkabileyim istiyorum. Bambaşka hayatları anlamaya çalışıp bambaşka hikayelerde bulayım kendimi ki empatim gelişsin istiyorum. Bir film bende pencere açmıyorsa, sadece klişe bir hikayenin zayıf bir kurgusu olduğunda filan zaman kaybı gibi hissettiğim bile oluyor.

İşte bu film onlardan değil ;)

Bir yakın dönem filmi. Hiroşima yıllarına dönüyoruz. Oyunculukları ben çok beğendim. Müzikler şahane !! Özellikle "This Little Light On Me" de "let it shine let it shine let it shine" diye eşlik ediyorsunuz.. Sebepsiz bir kıpırdanma yaratıyor :) Tabii  bununla birlikte sinematografi de gayet tatmin edici görünüyor.

Kalbi yetişkinsel hikayelerle saf tutmaya henüz başlamış bir çocuğun çocuksu ( yani güçlü, hayalperest, inançlı, tertemiz ) dünyasına yolculuk yapacaksınız bu filmde. Bir çocuğun gözünden bakabilmeyi yeniden hatırlatan bir film.

Film sizi bir çok duyguya da sürüklüyor aynı zamanda.

Mesela ben bir sahnede, aradıklarımızı bıraktığımız gibi bulmayı umduğumuzu, ancak öyle olmadığında,  mesela umduklarımızı bomboş bakan gözlerde bulmaya çalıştığımızda, tüm arayışımızın aslında nafile olduğunu filan hissettim. Tam "sometimes let it go" kafasına gircem .... acaba ne mi oluyor ?

Hatıraları birlikte inşa ettiğiniz kişileri tanıdık simalar yapan yüzleri gözleri boyları posları değil, bakışlarıdır. O gözler bir bakar o ana geri dönersiniz. Eğer aynı yüz bir gün gözlerinizin içine yabancı gibi bakıyorsa da tüm bağı kaybedersiniz aslında. Anılarınız artık tek kişiliktir. Yaşanabilecek en kötü şeylerden biri bir insanı diri diri gömebilmektir.

Fazla da spoiler vermek istemiyorum. Trailer veriyim onun yerine :)



Bir hardal tohumuna sığınan bütün çocuklara gelsin bu film hediye olarak benden :))




2 yorum:

  1. Sabahın köründe ise gidecek bir adam olarak bana bu filmi izlettirdigin için minnettar mi olayim yoksa son birkaç dakikamı da kulağını çınlatarak mi geçireyim bilemedim. Ben karar verene kadar teşekkürler demekle yetiniyirum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. paylaşmak bizi bir kulak çınıltısında buluşturabiliyorsa ne ala :)) rica ederim :)

      Sil

Çok Okunanlar